Temuai

free link to home study courses guide
Online home study courses guide.

Friday, May 10, 2013

Angkat Sumpah Pak Cornelis


Selamat kitai betemu baru sereta selamat lantang senang ngagai kaban Dayak di Kalimantan Barat. Terima kasih kerana sudi mengundang Dayak/SDNU dari Malaysia/Sarawak sekali lagi berkunjung ke Pontianak untuk acara yang sangat bersejarah itu. Acara angkat sumpah kali kedua seorang Gubenur Dayak memegang jawatan tertinggi di Kalbar.

Hari yang bersejarah pertama adalah pada 14.1.2008, SDNU juga telah menghantar perwakilan yang sama, tetapi dengan jumlah ahli rombongan yang lebih ramai kerana waktu tersebut ramai ahli yang mungkin kelapangan.

Dalam kesempatan ini, kita mengucapkan setinggi-tinggi tahniah kepada Bapak Cornelis kerana sekali lagi telah berjaya dalam pemilihan Gubenur Kalimantan Barat pada bulan Oktober 2012 yang lalu, tahniah juga kepada Bapak Wagub dan semua ahli DAD yang telah berkerja keras bagi mencapai kejayaan yang sangat bermakna itu.

Ari kangau Dewan Adat Dayak, SDNU lalu ngatur pejalai lalu ngiga bala kaban belayan SDNU ti ulih tauka bisi awak maya nya. Pengawa pun taun endang mayuh, nyau berunding ga sekeda bala ti deka enggau tang nadai peluang.

Seninjik amat, YB Joseph Mauh ninga berita SDNU bisi di kangau, iya lalu madah ka diri deka enggau lalu minta ulu ka bala SDNU. Nadai berunding panjai mega laban ti enggai ngelebu iya, nya alai bala lalu ngatur pejalai nitih ka jam enggau hari ti udah di padah.


 Bapak Gubenur memberi laluan kepada rombongan dari Malaysia untuk mengambil gambar bersama semasa sesi berfoto di Istana


 Rombongan ditemani Pak Yakobus menuju masuk ke Dewan Acara
 

 YB Joseph Mauh Ekih bersama Pak Yakubos dan Bapak Ketua Adat Selakau


 Cr TR Awang bergambar bersama 4 orang Panglima Dayak


 Bersama Pak Yakubos semasa di Istana sebelum berangkat ke tempat Acara


 Makan tengahar bersama Pak Thadeus dan Isteri


Pak Thadeus dan Ibu Katerina Lies bersama rombongan SDNU


  Makan malam di jamu oleh Pak Agustinus Clarus di Pontianak bersama Pak Pansang & Keluarga dengan Pak Clarry Sada


 YB Joseph Mauh Ekih, Pemanca Robert Nanta, Cr TR Awang Mr. Ganchai Jinta singgah dan rehat di Simpang Tanjung

cda

No comments:

Panggau Bujang Berani

Panggau Bujang Dara Endu Endun

Menua Apai Indai Aki Ini

Pupu Menua

Pupu Bansa